Fikir...

NuffnangX

Monday, June 25, 2012

Ziarah ke 2 Pulau Besar, Melaka...

Bismillahirohmannirrohim...

Dengan Nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani...


Setelah sampai ke rumah dari ziarah ke Pulau Besar, Melaka. Aku pun teringat tentang blog bernama TRANQUILITY HATI ini... Apa nasibnya? Adakah blog ini bakal menjadi seperti blog2 sahabat2 yang lain, yang 'terpadam' secara tiba2... Tiada update, tiada berita.

Apabila scroll ke bawah aku dapati sejak ditinggalkan setahun yang lepas. Jumlah pengunjung adalah seramai 
12,990 orang yang datang melawat!!! Mak aiiii... ramainyer???!!!

Namun... Alhamdulillah... Alhamdulillah. 


Makanya aku berpendapat bahawa selagi kita membawa kebaikkan dan manafaat kepada orang lain samada melalui cara 'TERSURAT mahupun TERSIRAT', dengan niat hati YANG IKHLAS. Maka kebaikkan juga yang akan diperolehi...




Mungkin ini HIKMAH tersembunyi di sebalik ziarah ke Pulau Besar pada hujung minggu tadi...

Syukur, alhamdulillah...







Dibawah ini hamba sertakan sebahagian gambar semasa di Pulau Besar, Melaka...







(Gambar atas) Dalam denai hutan menuju ke Gua Yunus, Pulau Besar yang dipercayai tersimpan harta karun di dalam gua. Pintu gua tersebut khabarnya hanya dapat dilihat semasa air laut surut jauh ke tengah...





(Gambar atas) Air teluk di sebelah Gua Yunus lebih tinggi dari paras air laut yang sedang surut di tengah laut... Tak pelik, kan?







Ni gambar diatas batu besar Gua Yunus (gua dibawahnya...)...



Tapi yang peliknya, KENAPA GAMBAR AKU NI SEPERTI SEORANG PENGKAJI PARANORMAL???

Adoooiiii....



Saja ronda2 kat situ, tapi aku rasa laaaa.... Kalau nak dapatkan Harta Karun tu aku kena bawa kapal selam laaa... macam di bawah ni...








Hehehehe.... :D






Abg Saha - 2.25am







No comments: