Fikir...

NuffnangX

Sunday, October 14, 2012

EKSIDEN 1MALAYSIA...




kemalangan melibatkan 5 buah kenderaan iaitu 4 buah kereta (Satria Neo, Proton Wira Sedan, Proton Iswara dan Perodua Viva), sebuah Van dan sebuah motosikal...

Kemalangan turut melibatkan seorang pejalan kaki yang terhimpit apabila kenderaan yang terletak di tepi jalan itu beralih dan menghimpitnya...

KENAPA DI PANGGIL SEBAGAI EKSIDEN 1MALAYSIA...???




Berikut adalah mangsanya:

Satria Neo - Melayu
Proton Wira sedan - India
Proton Iswara - Cina
Perodua Viva - Melayu (aku la tuuuu....)
Van - Cina
Motosikal - Melayu
Pejalan kaki - Cina


Hehehe...


Kelihatan nyonya yang berbaju kuning sedang dibantu akibat terhimpit oleh kereta aku....
Terhimpit semasa berjalan kaki di sebelah kereta aku...

Adoooiiiii...

"WRONG TIME, WRONG PLACE...."

Kesian kat dia...




Remuk teruk kereta Proton Wira Sedan yang dipandu oleh seorang uncle bangsa india bersama isteri dan anak2nya....



Ini kedudukan kereta aku yang dilanggar oleh kereta Proton Wira Sedan dipandu oleh seorang uncle berbangsa India...



Kesian uncle india ni... dia masih dalam keadaan panik sehinggakan masih lagi memegang stereng kereta walau sudah 10 minit kemalangan berlaku...




Proton Wira Sedan itu juga 'cium mulut' dengan kereta Proton Iswara yang sedang parking ketika itu...



Ni lah kereta aku yang terhimpit paling kiri sekali...











Inilah kereta aku yang rosak teruk di bahagian depan sebelah kiri...
Memang tak boleh drive ke workshop...
Masa ni tow truck dah sampai...




Ini kereta Proton Satria Neo yang menjadi punca kemalangan ini....

Puncanya akibat kecuaian minum air semasa memandu...
Kenapa saya berkata demikian?
KERANA dibahagian atas dashboard kereta penuh dengan tumpahan air coke atau pepsi cola...

Disebelah kanan Satria Neo itulah motosikal yang dilanggarnya...
Entahlah apa nasib penunggang motosikal tersebut kerana dia telah dibawa ke hospital oleh orang ramai....





Time ni kereta aku dah ditarik ke Balai Polis Jalan Bandar untuk diambil gambar dan membuat laporan polis sebelum di bawa ke workshop...


ALHAMDULILLAH... 

Yang penting semuanya selamat tanpa ada kemalangan jiwa kepada semua pihak yang terlibat....



Amiiiinnn...















No comments: