Fikir...

NuffnangX

Thursday, September 9, 2010

"Kini Aku sendiri lagi.....hadiah akhir (29) Ramadhan 1431H. Adilkah semuanya ini? Teraniayakah aku? Oh Tuhan...berikan aku kekuatan menjelang Aidilfitri ini.....aku lemah....aku tiada daya."


Hmmmm....
tak tahu apakah yang sedang berlaku ketika ini. Insan yang amat aku sayang meninggalkan aku di saat aku ingin mengecapi kebahagiaan di saat Syawal bakal menjelang..... Perasaan datang dalam berbagai bentuk, berbagai rasa tetapi yang pasti aku sedang kecewa....aku sedang bersedih....aku sedang berduka. Tiada perkara lain yang mengecewakan selain ditinggalkan oleh insan yang tersayang....

Hmmmm.....
Hidup aku selepas ini? Ntahlah.....waktu insan lain sedang bergembira menyambut kedatangan Syawal dan Aidilfitri ini. Aku hilang....bukan hilang jasad tetapi hilang kekuatan...hilang semangat....hilang jiwa....hilang kasih sayang. Yang pastinya aku kecewa setelah sekian lama aku mencari dan aku temui insan yang sejiwa...sehati....dengan 1wawasan dan 1pemikiran....dia pergi meninggalkan aku dalam keadaan begini ----> Keseorangan....kesejukkan....hampir mati...lumpuh!!!


Hmmmm....
masih aku ingat lagi tanggal 29 Ramadhan 1431H. Aku rasa tidak sedap hati....suasana tidak sedap hati yang luarbiasa dari kebiasaan tidak sedap hati. Hari itu aku tertinggal HP aku di rumah....itulah atas sebab kegopohan aku hendak ke pejabat pada hari itu. Sepanjang masa di pejabat, aku terasa ada "suara" yang memanggil ku...sudah pasti aku tahu hanya si dia yang akan menelefon ku bertanyakan khabar....namun ada sesuatu yang amat berlainan...amat berlainan sekali aku rasa... Pada hari itu, aku ketepikan perasaan itu dengan menyibukkan diri dengan hal-hal pejabat untuk menghilangkan rasa "tidak sedap hati" ini.....

Hmmmm....
tengahari apabila aku on9....aku ternampak satu mesej - ".:: Bukan sayang pinta.. Tapi ini adalah jalan terbaik.. sayang mohon diri.. izinkan sayang mengundur diri.. Salam ::. Aduh....adakah ianya berkaitan denganku? Aku pasrah....aku bergegas pulang ke rumah.

Bila sampai di rumah, dgn lantas ku buka HP ku ini....ada banyak miss call dari dia...tetapi ada satu sms yg amat menyesakkan dadaku... aku hampir pitam... "Salam....Syg call abg tak bjwb. Hmmm... Thanks a lot for everything. Halalkan segalanya. Syg minta maaf atas segala kekurangan diri syg..." Aku lantas mendail nombor HPnya tetapi hampa....berkali-kali aku cuba tetapi tetap hampa....

Persoalannya....apakah salah abg? apakah dosa abg hingga sayang buat abg begini......aku sebak...aku hiba......hanya ALLAH sahaja yang tahu apa yang aku rasa ketika ini.......rasa diri tiada....diri ini mati....diri ini Zombie!


No comments: