Fikir...

NuffnangX

Friday, September 17, 2010

Sebuah Mimpi….(1)

Di Masjid inilah aku pernah bermimpi berkali2 tetapi dalam suasana yang berbeza2, namun mimpi itu berulang2. Berulang2 tetapi dalam mode yang sama… 

Di masjid inilah juga, Masjid Kg Parit Kassim, Tongkang Pechah, Batu Pahat, Johor lokasinya….aku tersedar bahawa aku pernah ke mari tetapi bukan semasa realiti tetapi semasa didalam mimpi…



Disini aku menjaga 33 orang kanak2 kecil, lelaki dan perempuan di sebuah masjid lama.
Di ibaratkan sewaktu itu didalam waktu darurat dengan cuaca petang yang mendung tetapi bukan menanti hujan turun. 
Diwaktu itu, semua orang lelaki dan wanita berada di saf masing2 menunggu ketibaan Panglima Hitam. Aku pula seolah2 baru tiba di masjid ini lantas aku terus mengambil wudu’.
Apa yang menjadi kemusykilan aku ialah di baju melayu aku ada percikan darah di tepi jahitan bawah poket baju melayu aku. Aku cuba mencuci dengan air (kerana aku tahu ada kotoran dan tidah jika kau bersolat dengan berpakaian yg terpalit dengan kotoran). Masalah timbul pula waktu itu, kotoran tidak boleh dibuang dengan air. Aku mengeluh…
Sedang aku mengeluh, aku terfikir untuk menanggalkan pakaian baju melayu yang aku pakai. Justeru itu aku ke bahagian belakang masjid, di waktu itulah aku terjumpa 33 oang kanak2 lelaki dan perempuan bermain-main di bahagian kolam mengambil wudu’…..

Selang dalam masa 5 minit, Panglima Hitam muncul berpakaian serba hitam, dengan kalimah ayat2 suci Al-Quran tertulis di perisai pakaiannya. Tetap apa yang peliknya ialah beliau berjalan seolah2 tidak jejak ke bumi. Berjalan dia atas angin selaju angin tetapi sopan. Dan diwaktu yang sama, dilorongkan jalan untuk beliau sehingga terus ke mimbar masjid.
Di mimbar beliau berkhutbah bahawa waktunya telah sampai untuk semua muslimin dan muslimat bersedia menghadapi pertempuran terakhir. 

Pesan Panglima Hitam:
“Tetaplah diri didalam iman dalam menghadapi apa jua dugaan yang mendatang. Jangan takut dan jangan gentar kerana Allah itu Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. Takutlah hanya pada Allah…dan janganlah kamu takut kepada ciptaan Nya.”






|"Hmmm....moral of the story mimpi aku ni?...."











No comments: