Fikir...

NuffnangX

Thursday, November 18, 2010

Selamat Datang ke Pulau Batam, Indonesia (Part 3 - 10.11.2010)

Sambungan dari Part 2...




di Pasific Palace Hotel...
Bangun tido...


Jam masa ini dah menunjukkan pukul 4.00 petang. Lepas mandi, solat dan salin pakaian. Aku terus buka pintu balkoni nak tengok sekejap pemandangan luar. Tadi masa masuk aku tak tengok dan terfikir langsung suasana luar bilik sbb otak dok  fikir nak tido jer....tido tido dan tido....hehehe... Lagipun aku kepenatan maaaa.....kat Malaysia pagi tadi maklumlah. Rushing bagai nak giler, dari collect passport hingga kejar naik flight.

Masa nilah aku tetiba rasa nak ambil gambar pemandangan luar ni...buat kenangan2an....





Kemudian lepas aku ambil gambar dari balkoni bilik hotel ni, baru aku terfikir nak  jalan2 dan ambil gambar sekitar hotel aku nginap. Kalau betul hotel ni menghadap laut,  sudah pasti  pemandangan cantik sebab dapat tengok pemandangan matahari terbenam. dari arah hotel ni...tengok SUNSET!!! Ini feveret aku ni...hehehe..
Aku terus call Nadia kat bilik sebelah, ajak kuar jalan2 di sekitar hotel...Itupun kalau dia nak ikutlah.... Hmmmm...bila dia angkat call, rupa2nya dia pun boring gak..hahahaha...kira okaylah....satu kepala. Ada gak kawan nak gi jalan2. Lagipun bukan jauh pun...sekitar hotel jer....



Bagi Makan ikan kat kolam

Kuar dari bilik aku jumpa Nadia kat lobi....lalu kitorang terus keluar mengarah pintu kiri  masuk hotel. Masa nilah baru kitorang perasan ada kolam ikan dengan banyak ikan koi besar2  didalamnya. Sambil2 kitorang tengok2 ikan2 tu..penjaga hotel hotel pulak datang bagi makan...kitorang apa lagi...posing la ambil gambar sambil bagi makan ikan koi kat sini...hehehe




Otw ke belakang hotel...

Selepas bagi makan ikan ngn ambil gambar. Kitorang jalan lalu tepi laluan hotel ni .... Hmmmm... Baru kitorang perasan yg hotel ni besar juga rupanya...




Ni gambar aku ngn Nadia kat tepi hotel ni otw ke belakang, ke arah muncung kapal hotel ni....



Wahh...besarnya...

Bila nampak jer muncung kapal ni....baru la tau bagaimana rupa penuh hotel ni dan designnya.  Mmg kalau nak masuk kena ikut burit kapal.....bukan masuk lalu muncung kapal...Hahahaha..... Hotel Pasific Palace mmg cantik..tapi dari arah muncung la... tang dari burit mmg hodoh sikit....hehehe :D






Pandangan belakang menghadap laut....cantik kan? Macam kapal betul!! Hehehe....


 Time ni aku dok kat batu ni jap...batu apa aku taktau....Main terjah jer. Janji boleh hilang penat jap sbb cuaca time mmg panas sebenarnya...

Dari bahagian muncung 'kapal' ni kitorang nikmati pemandangan cantik sunset....tapi matahari dah tersembuyi di balik bukit...Hmmm... Takpelah...janji ada gambar kat sini. Kira ok jugalah pemandangannya... Ada perkampungan nelayan penduduk Batam kat sini....
Ni gambar kampung nelayan yg aku pandang dari batu tempat aku duduk....

  Ni gambar aku dengan latar belakang kampung nelayan....

 
Pemandangan sunset sini mmg cantik...cantik dari gabungan laut dan langinya....Rasa2nya kalau kat Klang atau Jeram, Selangor sama ke camni? Hehehe...nanti balik Malaysia aku nak ambil gambar kattempat tu pulak. Nak banding sama ke dengan kat sini..hehehe



Macam seorang ahli pertapaan pulak posing ni!! Hahahaha :))



Abes bergambar kat sini...kitorang gerak balik ke burit kapal....Hahahaha!!! Ke lobi hotel daaaa...hehehe...Jam masa ni dah 4.30 petang, bergambar kat hotel pulak...Masa kat entrance aku terperasan sesuatu kat siling hotel tu....Alamak!!! Korang cuba perati kat gambar bawah ni....


Hahahaha....apa yg kurang nampak arrrr? Sendiri tafsir aaarrr...hehehehe


Hmmmmm...kat luar ni panas betul. Rasa jap lagi baru gi jalan2 kat bandar kot? Hehehe....time kitorang masuk ke lobi dan nampak....ade replika Kapal laaaaa!!!! Hehehe....

Ni takde keje la ni...dok men2 ngn kapal kecik ni...hahahahaa





Tunggu pak supir teksi, kitorang minta dia bawak kitorang gi jalan2 gi sekitar bandar Batam ni.....sebab esok tak dan dah..esok FULL DAY KEJE...HEAVY JOB & RESPONSIBILITY.....Hehehe...Hari ni kitorang nak rewang2.... jalan2...:D

Masa tengah jalan2 dalam teksi tu...aku ternampak keta Proton Saga BLM. Ishhhkk....ada gak kat Batam ni yer...hehehe...rasa bangga jadik rakyat Malaysia bila nampak keta buatan tempatan di negeri asing!!!






Gambar ni dari atas bukit (nama ntah aku taktau...tak tanya kat pak supir)...Nampak Hotel Pasific Palace berbentuk kapal dari sini....


Costarina, Batam

Hmmmm.....pak supir cadang kitorang ke Costarina, Batam. Tempat ada roda besar katanya. Aku tak kisah laaa....ko bawak la kitorang ke situ....Yang penting selamat sbab kitorang taktau pun apa2 pasal Batam ni........Masa dekat nak masuk Costarina, aku mintak pak supir berenti jap ambil gambar sekitar kawasan ni....Masa ni masih boleh nampak matahari...cantik jugak pemandangannya... Cuba korang tengok gambar kat bawah ni..:D






Masuk kena bayar pulak!!! Ingatkan free...rasa macam kat Malaysia pulak, semua kena bayar. Berapa harga tiket masuk? Aku rasa lebih kurang RM2.50 sorang.....pak supir free. Teksi tak kena cas kalau kat Batam ni katanya.  Otw masuk lepas bayar tol, kitorang nampak banyak patung haiwan mengikut zodiak sepanjang tebing water front Costarina ni...tapi tak dan ambil gambar sbb teksi sedang bergerak.... Bila sampai kitorang apalagi, cari tempat yg best2 la utk bergambar...hehehe



Sebenarnya kat sini mmg ada roda besar...kira jadik 'Eye of Batam" lahh!! aku ngn Nadia tergelak...hahahaha.... Tak la besar sangat biasa jer....macam roda funfair di Malaysia.. :D

Konon2 nak buat magic la kasi hilang sama ini Roda...hahahaha.... hampeh!!!!




Batam Centre...

Abes di Costarina, pak supir cadang ke Shopping kompleks Batam centre. Kat sini kitorang cuma dapat beli T-shirt jer....maklumlah...tak plan nak bershopping kat sini....tapi mmg rambang la tengok banyak pakaian berkualiti dengan harga yg murah2...huhuhu

Ni gambar aku di tepi kotak kutipan derma untuk bencana Tsunami di Kepulauan Mentawai. Aku ade menulis dlm blog ni tentang tsunami di Kepulauan Mentawai ni... 
Kalau blom baca untuk maklumat, korang klik kat sini:

Posting Saturday, November 6, 2010: Dimana lokasinya Pagai Utara, Sumatera Barat Ini? Tempat Berlaku Kejadian Tsunami Yg Terbaru?

Posting Friday, November 5, 2010: Ombak Tsunami Pada 4 November 2010 elak masjid....Allah Maha Besar!!!



Balik ke hotel...

Abes di Batam Centre...kitorang singgah makan jap. Menu dinner malam ni sup ikan lagi...hehehe. Tak puas makan siang tadi kot!!! Sampai jer ke hotel,aku dan Nadia kepenatan....kepenatan jalan2 sekitar bandar ni Batam ni...Aduih...sakit kaki pulak...huhuhu

Ni gambar hotel pada waktu malam...kira ok gak hotel ni


Ni gambar masa nak masuk ke lobi hotel...

 Ni gambar lobi hotel masa malam kitorang balik...

Ni gambar muka aku melepek kat sofa lobi sebelum naik masuk bilik... Penatt weiiiiii jalan2!!!









Moral of the story:
1. Jangan keselamatan diri di tempat orang
2. Jangan buang masa dengan asyik tido jer...rugi!!








End of Part 3....




...

No comments: